Dag 3 - Reisverslag uit Saratok, Maleisië van Hennie en kees Assem - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Saratok, Maleisië van Hennie en kees Assem - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Hennie en kees

13 December 2016 | Maleisië, Saratok

Vandaag een dag vol nostalgie voor Kees. We zijn naar de buitenwijk van Singnapore geweest waar hij ongeveer 8 jaar geleden een jaar werkte en woonde. Rond 11 uur stapte we op de bus, de metro en opnieuw de bus om uiteindelijk op de allerlaatste halte uit te stappen. Daarna lopen ( erg warm ) naar het gebied waar het bedrijf van Smith loyd is. Met daaromheen de nodige booreilanden. Hoewel er kennelijk heel veel mensen overgeplaatst , verdwenen of met pensioen zijn was het erg leuk om te zien dat de mensen die er nog wel waren heel leuk enthousiast reageerde toen ze Kees herkende. Met een kop koffie werden herinneringen en sterke verhalen verteld. Daarna terug met de metro naar de compound waar hij woonde en hoewel er bewaking aanwezig was lukte het zonder moeite maar met veel bluf daar het terrein op te komen waar we heerlijk bij het zwembad konden zitten
Aan het eind van de dag terug naar het centrum naar de duurste straat van Singnapore, een straat met miljoen lichtjes,glitterende reclames, met duizenden mensen van alle nationaliteiten , met grote shoppingsmalls en het geluid van honderden papegaaien in de bomen. Singnapore is een stad met vele glanzende wolkenkrabbers afgewisseld met de oude lage stadswijken vol met oude culturen en straten die vol met plastic tafeltjes en krukjes staan maar waar je wel erg lekker kunt eten.
Ik ga proberen foto's te uploaden maar voorlopig lukt dat nog niet echt