Dag 13,14,15 - Reisverslag uit Lochiel, Australië van Hennie en kees Assem - WaarBenJij.nu Dag 13,14,15 - Reisverslag uit Lochiel, Australië van Hennie en kees Assem - WaarBenJij.nu

Dag 13,14,15

Blijf op de hoogte en volg Hennie en kees

29 December 2016 | Australië, Lochiel

Vanmorgen wakker geworden van een stevige met een forse regenbui. omdat het teveel waaide reden we zonder ontbijt weg op zoek naar een beschutte plek. Terwijl we wegreden richting
Te Waewae brak de zon door. Op een rustig plekje eerst thee en broodje en daarna door naar Tuatepere. Waar we een klein winkeltje anex museum en café zagen Heerlijke koffie met warme apfelstudel in een café vol met voorwerpen van rond 1900. Een walhalla voor liefhebbers van antiek. Daarna door naar Manapoera. Wel halverwege een wandeling naar de wetlands gemaakt, een moerasachtig gebied. Avonds opnieuw een afgelegen plekje gezocht en gevonden vlak naast een rivier.
De volgende ochtend rond 10 uur vertrokken we met een boot naar Deep cove, een deel van Doubtfull Sound. Deep Cave is een deel van het Doubtfull Fjord waar Kees 47 jaar geleden als jongen van 18 / 19 jaar een op een sleepboot werkte om van de doubtfull sound een schip naar Taiwan te slepen. Dit maakte toen grote indruk dus een trip naar dit ver afgelegen plekje stond op de bucketlist En idd een geweldige ervaring.
Eerst ruim een uur varen over het Manapouri lake daarna overstappen op een bus om opnieuw een uur via hoge bergpassen op smalle wegen met afgrond vlak bij langs een ondoordringbaar subtropisch bos regenwoud met hier en daar watervallen te rijden om bij het begin van het fjord te komen. Daar opnieuw op een boot gestapt om naar het eind van het 40 km lange Fjord naar de tasman zee te varen. Je vaart tussen hoge bergen waar varen, bomen en planten tegenaan geplakt zijn. Je snapt niet dat het lukt om hier te groeien. Ook hier watervallen die meters diep naar beneden vallen. Je blijft foto's nemen want ieder stukje is mooier dan het andere. Op het eind van het fjord Met een boog op de Tasman Zee om een eilandje heen gevaren waarna we de hele trip langs de andere kant terug vaarde. Erg leuk was dat er foto's en het verhaal van de Wanganella , het schip dat Kees ( niet in zijn eentje hoor) op verschillende plaatsen te zien waren. Ook de medewerkers van de boot waren bekent met dit, voor die tijd bijzondere verhaal van de Wanganella. Voor Kees, en mij, absoluut een hoogtepunt van deze reis