Dag 6 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hennie en kees Assem - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hennie en kees Assem - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Hennie en kees

18 December 2016 | Australië, Sydney

Rond half 1 snachts geland in christchurch en na het inchecken in het hotel rolden we rond 2 uur in bed waar we natuurlijk wel weer voor 11 uur ochtends moesten uitchecken Daarna door naar de canpervan verhuur waar de campervan al op ons stond te wachten. Na de nodige uitleg en controle en het gewoon ja zeggen op de vraag of ik al ervaring had met het links rijden ( Kees wel ) reden we de straat uit christchurch in. Tot aan de hoek ging ging het prima daarna was het toch even hard roepen links links blijven om auto's te vermijden. De rest van de rit ging prima. In het centrum van christchurch zijn de gevolgen van de aardbeving nog op heel veel plaatsen te zien. Aan het eind van de dag naar de botanische tuinen geweest. Bomen die tot de hemel rijken en waar je drie minuten nodig hebt om er omheen te lopen. Varens en planten waar je onder kunt schuilen wat een schoonheid om te zien. Daarna de stad uitgereden naar Akaroa harbour een baai op een schiereiland aan het einde van een van de vele fjorden van nieuw Zeeland.
Gedurende de rit omhoog en omlaag heb ik ( met zweet in mijn handen ) een stuk gereden waarbij Kees afwisselend bleef roepen "links houden , niet te veel rechts, denk om de afgrond ". Rond half 10 reden we Akaroa binnen waar alleen de Fisch en chips met frituurvet van een week oud, nog open was. Maar wat een mooie omgeving. In het midden de baai in uitlopers van de grote oceaan omgeven door bergen met groene vlaktes of hoge bomen.
Omdat het toch wel donker werd doorgereden naar de camping waar we een plekje vonden met uitzicht over de hele baai. Na het nodige gerommel om uitvinden hoe dat nu met het uitklappen van de matras en dekbedden werkte was het hoog tijd om de wijn open te trekken en in alle rust van het supersonische uitzicht te genieten.

• 18 December 2016 - 08:20

Sigrid:

Wat leuk om jullie avonturen te lezen!! En dat links rijden lijkt mij zo spannend zeg.. Wel fijn dat jullie dan samen zijn en er een extra paar ogen bij is.
    Geniet ervan! Dikke kus van ons en 1000000 kusjes van Nikki